O menopauze, alebo schlaďte návaly jógou a jedlom

Fenomén Hormonálna joga v období menopauzy

A iné tipy ako prejsť týmto obdobím:

Tie z Vás, ktoré sa stretávate s vedľajšími príznakmi menopauzy určite oceníte zopár rád a postrehov od žien, ktoré tým prešli. Toto obdobie je veľkou výzvou k novosti a zmene životného smeru, reorganizácie životného štýlu a k výzve nasmerovať svoju pozornosť do vnútra k sebe samej.

Čo s horúcimi chvíľkami?

Obmedziť návaly na minimum môžete jednoduchými trikmi:

– vrstvite oblečenie, vyhnite sa priliehavému termoprádlu, ktoré v prípade potreby nebudete môcť vyzliecť. Zabudnite na roláky! Nylon a polyester nahraďte plátnom a bavlnou.

– ak namiesto hormonálnych liekov dávate prednosť alternatívnej liečbe, potom pomôže hormonálna jóga, (cvičí sa aj u nás v Agaton štúdiu), bylinné čaje, fytoestrogénové bylinné preparáty, prírodné kozmetické krémy.

– ak Vás návaly obťažujú alebo obmedzujú v pracovnej činnosti pomôže aj autogénny tréning, meditácia, dychové cvičenia na potlačenie úzkosti, na relaxáciu. V prípade potreby využite služby psychológa alebo life kouča.

Schlaďte sa jedlom!

Vyhýbajte sa spúšťačom ako sú horúce, korenisté jedlá, veľké porcie, kyslé a nakladané pochúťky, chladené nápoje a zmrzlina.

Doprajte si zelený čaj, šalviu, ľubovník a ďatelinu jeden z najprirodzenejších zdrojov rastlinných estrogénov, a nopak obmedzte lipové čaje, ktoré potenie spúšťajú.

Zašportujte si!

Ani nie priveľa, ani nie málo. Nadmierne intenzívne cvičenie návaly len zhorší, menej ako trikrát do týždňa Vám zase nestihne cvičenie upraviť termoregulačný systém. Telo sa potrebuje naučiť prirodzene zvládať teplo, zahriať sa a následne sa schladiť, podporiť cirkuláciu krvi Vám pomôže udržať organizmus v kondícii.

Sex namiesto stresu

Meditácia a dychové cvičenia Vám pomôžu regulovať nepríjemné návaly. Pravidelný sexuálny život ich zase redukuje čo do počtu aj intenzity. Obdobie menopauzy je ako stvorené skončiť s fajčením a alkoholom, pretože obe tieto neresti sú spúšťačmi, ktoré iste nemusíte.

Ak ste milovníčky jógy, potom navštívte naše štúdio a zacvičte si s nami Hormonálnu jogu. Naučíte sa techniky, dychové cvičenia, zostavu základných cvikov podporujúcu hormonálnu rovnováhu a prirodzenú tvorbu estrogénu. To všetko Vám pomôže obdobie menopauzy nielen prežiť, ale skutočne zažiť v celej jeho vnútornej zmysluplnosti a kráse. Sledujte ponuku kurzov na našej stránke alebo nám napíšte.

Marcela Gaľová
Milujem šport a oblasť osobného sebarozvoja. Ponúkam Vám jednoduchý Program Zdravého životného štýlu a Hormonálnej jogy, ktorý zmení Váš život a pomôže znovuzískať stratenú rovnováhu, zdravie a vitalitu! Viac o mne sa dozviete tu >>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategórie
  • Hormonal yoga E-Book free

    Download Introduction to the Healthy Lifestyle – Hormonal yoga with Pilates features for women, the instruction of exercise sequence with different options. I wish you all a lot of success. Namaste!

  • Najnovšie články
  • Objavte krásu programu Hormonálnej jógy s cvičením Pilates

    Vykročte smerom k Zdravému Životného štýlu Načerpajte inšpiráciu a zacvičte si! Stiahnite si E-Book zdarma a zažite úžasnú zmenu plnú vitality a zdravia