Chrbtica ako Strom nášho Zdravia

Zdravá chrbtica je ako zdravý strom nášho života

Psychosomatika alebo pohľad dovnútra

Bolesti chrbtice nás upriamia k tomu podstatnému – milovať sám seba, akceptovať sa, byť šťastný sám so sebou. Nepreťažovať sa, nevyčítať si, byť spokojný s tým čo práve mám a neupínať sa na pocity nedostatku.

Možno chcete žiť iný život ako ten, čo práve žijete, možno preťaženie, duševná únava, pocity, že niečo nezvládate je to, čo spôsobuje stratu istoty. Opora je narušená. Váš strom už pre vás nie je pevný, zakorenený, stabilný.

Krčná chrbtica predstavuje ľudskú tvrdohlavosť. Hrudná hovorí o nedostatku citovej opory a o potláčaní lásky. Bedrová chrbtica znamená, že človek ustrnul v problémoch z minulosti a problémy s kostrčou poukazujú najmä na strach z neistoty, na strach z nedostatku finančnej podpory. Najčastejšie bolesti krížových stavcov, vyklenutých platničiek symbolizujú narušenie životnej energie, brány k životnej sile.

To všetko sa dá liečiť a napraviť. Neoddeliteľne pracujte na svojom duševnom zdraví aj telesnej kondícii a vaša Chrbtica sa vám odmení. Vráťte sa k sebe samým, načúvajte svojim túžbam, objavujte svoje ciele. Tešte sa z prítomnosti. Buďte pokorní. Nasýťte svoju dušu meditáciou a svoje telo namáhajte cvičením a uzdravíte sa.

Dobrá rada z praxe, zacvičte si!

Cvičením môžete liečiť vyklenutie medzistavcového disku, platničky bez operácie. Rehabilitovať po operácii chrbtice. Stabilizovať chôdzu, opraviť zlozvyky pri držaní tela a odstrániť tak chybné pohybové vzorce. Liečiť skoliózu bez operácie.

TIP pre zdravé cvičenie

Počas cvičenia sa ustavične naťahovať smerom nahor. Vzpriamovať chrbticu, zapájať brušné svaly a ťahať lopatky smerom dole a dozadu.  Aktivujte stred tela. Zapájajte strečing!

Každý človek je unikát, preto neexistuje všeobecné pravidlo ako narábať s ľudským telom. Čím viac máme vedomostí, tým lepšie vieme reagovať na daný organizmus a jeho potreby. Prijmite tento manuál ako stručné predstavenie istej cvičebnej metódy a zhrnutie podstatných pohybových pravidiel. Hľadajte vlastnú cestu, cvičte, športujte, vzdelávajte sa a vaše telo sa vám odmení zdravím, vitalitou aj telesnou krásou

Cvik SUPERMAN

Jeden zo základných cvikov na posilnenie chrbtových svalov. Pre začiatočníkov odporúčam precvičovať bez záťaže, pokročilejší použite ľahkú jednoručku, alebo záťaž na kotníky.

Východisková pozícia:

Kľačíme, kolená v šírke bokov, bedrá kolmo nad kolenami, dlane kolmo pod ramenami. Brada zasunutá, chrbát rovný, brucho spevnené.

Prevedenie:

Počas nádychu vystierame a naťahujeme do diaľky pravú nohu a ľavú ruku, zhruba do výšky bedier a ramien tak, aby sme sa neprehli v krížoch. Pri výdychu vraciame späť.

Opakujeme 6x a potom vymeníme stranu.  Dôležité je, aby chrbát ostal stabilný a rovnobežný so zemou počas celého pohybu. Predstavte si, že na ňom máte misu s ovocím a nechcete ju vysypať

Praktický manuál na každý deň

E Book Cvičenie na zdravý chrbát obsahuje kompletnú zostavu cvikov SMSytém, vybraných cvikov z Jógy a Pilates. Cvičenie viete previesť aj bez sms lana, či iných pomôcok len s váhou vlastného tela. Samozrejme všetky cviky sú popísané v modifikáciách s jednoduchými pomôckami. Podrobný popis cvikov, fotografie, usmernenia ako na to, to všetko je súčasťou manuálu. Vytlačiť (stiahnuť do mobilu) si môžete len jeho poslednú časť – plagát s jednotlivými cvikmi na inšpiráciu. Pri vašom každodennom cvičení majte plagát na očiach – pripomenie vám ako cvik správne previesť.

 

Marcela Gaľová
Milujem šport a oblasť osobného sebarozvoja. Ponúkam Vám jednoduchý Program Zdravého životného štýlu a Hormonálnej jogy, ktorý zmení Váš život a pomôže znovuzískať stratenú rovnováhu, zdravie a vitalitu! Viac o mne sa dozviete tu >>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategórie
  • Hormonal yoga E-Book free

    Download Introduction to the Healthy Lifestyle – Hormonal yoga with Pilates features for women, the instruction of exercise sequence with different options. I wish you all a lot of success. Namaste!

  • Najnovšie články
  • Objavte krásu programu Hormonálnej jógy s cvičením Pilates

    Vykročte smerom k Zdravému Životného štýlu Načerpajte inšpiráciu a zacvičte si! Stiahnite si E-Book zdarma a zažite úžasnú zmenu plnú vitality a zdravia