Ako si zostaviť ideálnu lekciu Hormonálnej jogy v pohodlí domova?

Akčné kroky!

 

  • Pripravíte si vhodné prostredie. Nemalo by vám v ňom byť chladno
  • Cvičte v pohodlnom oblečení, ktoré vás netlačí a nebráni vám v kontakte so svojim telom , cvičte naboso
  • Vyvetrajte si a oživte vzduch esenciálnym olejom, alebo vonnou tyčinkou
  • Pridajte kúsok prírody, zelené rastliny, živé kvety
  • Vaše cvičebné prostredie by malo obsahovať prvky všetkých 4x elementov: voda, vzduch, kov, zem Napríklad v mojom štúdiu jednotlivé prvky reprezentujú doplnky, ratan, kamenný krb, váza s vodou a kvetmi, záclony, zvonkohry, sviece, aromatické oleje, kovové sochy, tibetská misa….

  • Pustite si relaxačnú hudbu alebo si zahrajte na tibetskej miske
  • Pohodlne sa usaďte, začnite dychovým cvičením: Dýchajte plný jógový dych nádych aj výdych nosom, dych spomaľujte a dbajte na rovnakú dĺžku oboch
  • Vnímajte svoje telo, vyprázdňujte myseľ, meditujte

Usmievajte sa! Rozjasní vám to tvár, uvoľní svaly a bude sa vám cvičiť lepšie

Relaxujte

Relaxácia je prvým krokom k objaveniu našej vnútornej radosti. Miestom stretnutia so svojimi pravými citmi.

Je riadená nižším stupňom centrálnej nervovej sústavy – autonómnym nervovým systémom v predĺženej mieche. Vďaka nemu dokáže náš organizmus zrýchliť, alebo spomaliť.

Dôležité je, aby boli obe zložky v rovnováhe, aby keď sa cítime príliš stimulovaní k výkonu, aby sme vedeli spomaliť a zharmonizovať póly.

Používajte relaxačné metódy na nastolenie rovnováhy!

Na oboznámenie sa s celým programom si stiahnite svoj ebook zdarma a ak vás cvičenie nadchne, pokračujte celou zostavou, alebo navštívte seminár v našom štúdiu.

 

Návrh cvičebnej lekcie

Skúste si svoju lekciu doma zostaviť nasledovne. Trvať by mala minimálne 30 min, ale v závislosti od prvkov, ktoré si do nej vložíte sa vám čas predĺži až do hodiny.

Dychové cvičenie    3-5 min

Hudba, spev, tibetská miska  5 min

Rozcvička      3-5- min

Mačka, Pilates, Pozdrav slnka 10 min

Cvik sediaca mačka súčasť rozcvičky

Pohodlne sa posadíme so skríženými nohami na vankúš. Začíname so vzpriamenou chrbticou, rovným chrbtom plný jógový dych.

Následne si ruky prekrížime za hlavu. Pri nádychu sa prehneme do extenzie (záklonu), vypneme hrudník, zodvihneme hlavu, necháme ju v miernom záklone a roztiahneme lakte naširoko. Pri výdychu sa chrbát zaguľatí, lakte smerujú naúzko k sebe, hrudník sa zavrie a bruško vtiahneme dovnútra. Opakujeme pohyb tak dlho ako je nám to príjemné

Cvičebná zostava, ktorá sa nemení 10-15 min, zostava Dinah Rodrigues terapeutická metóda 30-40 min

Relaxácia 3-5 min

Meditácia 5-10min

Relaxácia, meditácia a vizualizácia nie je to isté. Každá z týchto techník má svoje špecifiká. V hormonálnej joge sa najčastejšie používa vizualizácia. Puste si krátku ukážku, ktorú nájdete v článku Meditácia tajomstvo vedomého Ja

Teplý čaj 5 min 

Horúci „ženský“ čaj po cvičení sa odporúča kvôli tomu, aby vnútorné orgány, (u žien vaječníky a maternica) ostávali čo najdlhšie v teple. Aktiváciu ich činnosti, ktorú sme cvičením podporili tak zintenzívnime.

Kompletný manuál ohľadne cvičebnej zostavy je súčasťou programu Hormonálnej jogy s prvkami Pilates

 

Ako môže vyzerať váš komplexný terapeutický program?

  1. Ráno (na lačno) zacvičíte si Hormonálnu jógu. Sekvenciu otvoríte krátkym dychovým cvičením a mantrou. potom dynamicky odcvičíte pozdrav slnka, a prejdete plynule do zostavy HJ. Na záver absolvujete relaxačné cvičenia na zharmonizovanie energie.
  2. Na obed si doprajete krátku meditáciu a dychové cvičenie na aktiváciu energie, a ak vás niekto veľmi v práci vytočil, tak pranajámu na upokojenie 🙂 Vhodná je aromaterapia – kvapku vhodného esenciálneho oleja do vody, ktorú pijete, alebo si olej rozotrite po dlaniach alebo tvári.
  3. Večer venujete čas zostave Jógy na lepší spánok a muzikoterapii. Vhodná je aj meditácia, mantry a aromaterapia. Na pokožku si naneste kokosový olej obohatený kvapkami esenciálneho oleja a do vlasov vmasírujte levandulový a pepermintový esenciálny olej na regeneráciu.

 

Marcela Gaľová
Milujem šport a oblasť osobného sebarozvoja. Ponúkam Vám jednoduchý Program Zdravého životného štýlu a Hormonálnej jogy, ktorý zmení Váš život a pomôže znovuzískať stratenú rovnováhu, zdravie a vitalitu! Viac o mne sa dozviete tu >>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Kategórie
  • Hormonal yoga E-Book free

    Download Introduction to the Healthy Lifestyle – Hormonal yoga with Pilates features for women, the instruction of exercise sequence with different options. I wish you all a lot of success. Namaste!

  • Najnovšie články
  • Objavte krásu programu Hormonálnej jógy s cvičením Pilates

    Vykročte smerom k Zdravému Životného štýlu Načerpajte inšpiráciu a zacvičte si! Stiahnite si E-Book zdarma a zažite úžasnú zmenu plnú vitality a zdravia